Norska fyror på trainern

Watt=röd, puls=blå, kadens=cyan

Watt=röd, puls=blå, kadens=cyan

Körde idag mitt eget hopsnickrade TrainerRoadprogram ”norska fyror” på min Kurt Kinetic Road Machine. Norska fyror är när man tränar stenhårt i fyra minuter, vilar aktivt i tre minuter och upprepar detta fyra gånger. 4×4 brukar man förkorta det. De norska skidåkarna kör mycket sådan träning. Mina snittwatt på dem var: 313, 313, 310 (psykisk svacka och värme) och 314. Inte riktigt som ett element, men det blev i alla fall lite imma inne på alla fönster… Jag flyttade nämligen in trainern då det i förra veckan var för råkallt ute i garaget. Nu är det varmare igen, men orkar inte flytta ut igen. Nu är det istället problem med att man blir för varm inne, trots att en golvfläkt snurrar på maximalt varvtal. Alltid är det något! 😉

Under träningspasset kom också Internet tillbaka och min väderstation skickade iväg alla ihopsamlade mätdata sedan i fredags kväll.

Det här inlägget postades i Cykel, IT, Väder och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Norska fyror på trainern

  1. avatar Jonas skriver:

    Ser att du blir vass till sommarn med den träningen 🙂 Den gamla trainern, upplevde du att den gick för lätt på läge 5? Körde 40min i förra veckan och hälften på läge 5 med MTB 26 tum, nästan högsta växeln 42-12, men upplevde att bromsmotståndet gärna hade kunnat vara tyngre. Kanske behövs racerutväxling för att få till rätt känsla.

    • avatar pastis skriver:

      Hej! Ja motståndet var lite för lätt, speciellt under kortare stompar eller sprinter då man kommer upp i över 600-700 watt. Men för lite längre intervaller går den bra, men du behöver som du själv säger ”racerutväxling”.

  2. avatar Jonas skriver:

    Har köpt/bygg en CX nu, så sätter den på trainern i stället för MTB:n.

    Är det halkigt på vägarna uppe hos er nu? Ska upp till helgen och är i valet och kvalet att ta med cykeln upp. Har inte dubbat på, utan kör nog mtb på landsvägen i så fall. alternativt lägger på dubbdäcken på mtb
    .

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *